پایگاه خبری صنعت نما - خبر بین الملل
هرچند طي ده سال گذشته سرعت عمليات ساخت مترو به دليل بيپولي، تحريم و مشكلات ديگر بسيار كند بود ولي به تدريج شبكه مترو ايستگاه به ايستگاه در شهر گسترش يافت. بهگونهاي كه "ابر شهر تهران بدون مترو محال به نظر ميرسد. در چنين حال و هوايي خطوط مترو و ايستگاههاي مترو را بدون راهبران تصور كنيد، که اين هم محال است. بار و مسئوليت اصلی جابهجايی صدها هزار مسافر بر عهدة اين راهبران است. اين كه راهبران مترو روزها در دالانهاي تنگ و تاريك در چه دنيايي سير ميكنند موضوع گفتوگو با آنان است. پاي صحبت چند نفر از راهبران بي ادعاي مترو نشستيم كه تمايلي نداشتند نامشان نوشته شود. آنها از استرس، تاريكي و آلودگي تونل، كمبود تعطيلي و تفريح و مرخصي نالان بودند و در انتظار پاسخهاي قانع كننده مسئولان كه شايد اين درد دلها روزنهاي شود تا مديران شهري و مترو به آن توجه داشته باشند.
امروز 28 خرداد ماه جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در مقابل ساختمان این شرکت در تقاطع خیابان حافظ و انقلاب (پل کالج) تجمع کرده اند.
خطوط مترو معمولاً از مناطق شهری با بافت مسکونی و تجاری متراکم عبور می کنند؛ از این رو ساخت تونلها و ایستگاههای مترو باید به گونهای باشد که علاوه بر تامین پایداری فضای زیرزمینی، حداقل تاثیر را بر ساختمانهای مجاور (Adjacent Structure) و نیز تاسیسات مهم شهری که در عمق کمی قرار گرفتهاند، داشته باشند. عموماً عمق تراز ریل تا حد ممکن پایین برده میشود تا علاوه بر محدود کردن نشستهای سطح زمین به ویژه حین ساخت، بتوان ایستگاهها را با روش زیرزمینی و حداقل بر هم زدن فضای سطح شهر اجرا کرد.
روز ها بود که خیلی از تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر از بهره برداری خط هفت مترو در خرداد ماه 96 خبر می دادند و 22 خرداد ماه بود که مردم تهران در برنامه زنده تلویزیونی شبکه پنج سیما شاهد بهره برداری از خط هفت مترو بودند.
نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز(سه شنبه) برای شرکت در دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه به قزاقستان میرود. وی در این سفر با نمانیدگان ایران، روسیه و ترکیه دیدار میکند.